Om alle inhoud te kunnen zien hebt u de actuele versie van Adobe Flash Player nodig.

Welkom Winterspelen-evenement Sporten- Sport en Spel bewegen op Muziek Lwd Cursus Valpreventie 'In Balans' Fittest 12 september-aanmelden! Artikel- Ynformaasje, Menaam Sporten in Menaam Seniorensport Foto-video  MBvO Valpreventie Cursusinhoud-In Balans Kleutergym- 3-6jr. Obesitas-Diabetes 2 'Speciaal' doelgroepen Coaching bij Autisme Stage - Coördinatie Lestijden Google agenda Contact Doneren - Gift  

Cursusinhoud-In Balans

Zelfstandig en zeker op de been met de cursus In BalansOok als u ouder wordt, wilt u zelfstandig de dagelijkse dingen kunnen blijven doen. Juist daarom is het belangrijk dat u zich veilig en vertrouwd voelt met uw lichaam. Dat betekent stevig op uw benen staan en echt op ze kunnen vertrouwen. Wie goed in balans is, is zekerder van zichzelf. Met het beweegprogramma In Balans kunt u een enorme verbetering van uw spierkracht en evenwicht bereiken. De kans om te vallen wordt daarmee kleiner. Deelname aan de cursus In Balans maakt dat u letterlijk steviger in uw schoenen staat. Bovendien verbetert uw algehele conditie u zult minder snel uit evenwicht raken, meer zelfstandigheid en verbeterde gezondheid, zodat een actiever dagelijks leven binnen handbereik komt. Praktische informatie en oefeningen (ook krijgt u oefeningen en 'huiswerk' in een mooi boekwerk mee! In Balans is een groepscursus en bestaat uit: Informatiebijeenkomst (één keer) week 1 Duur: 2 uur (inclusief illustrerende oefeningen) Cursusbijeenkomsten (één keer) week 2 Duur: 2 uur inhoud: 1. oefeningen (algemene conditie) 2. informatie (over balans, spierkracht en bewegen uitleg Tai Chi) 3. oefeningen (bekken- en voetoefeningen, balanstraining) 4. informatie (huiswerkopdracht) Duur: 1x per week 2 uur De cursusbijeenkomsten bestaan uit handige oefeningen, tests en informatie over bewegen en evenwicht. Tijdens de trainingsweken voert u praktische oefeningen uit op uw eigen niveau. Deze oefeningen zijn gebaseerd op de principes van Tai Chi. Dat is een bewegingsleer met aandacht voor balans, het contact met de grond en het verplaatsen van het lichaamsgewicht. Leren hoe te vallen, hoort niet bij de training; leren om in balans te blijven en steviger op de benen te staan wel. U ontwikkelt sterkere benen en verbetert uw evenwichtsgevoel. Training (10 weken) week 3-12 (*week 5 en week 10 testen) inhoud: 1. warming-up 2. oefeningen (uit het cursusboek in gevarieerde en aanvullende vorm; 3. coolin-down 4. In Balans (Tai Chi Balans 'dans') Duur: 1x per week 1 uur (extra thuis oefenen 1x per week) *Training en testdag week 5 en week 10 Duur: 2 uur Cursus wordt door de meeste zorgverzekeraars vergoed! Foto's: Voermans Van Bree Fotografie & Willem Mes Photography Deskundige begeleiding inclusief handig cursusboekEen deskundige gecertificeerde In Balansdocent (Muriel Jonkman) geeft de cursus In Balans. Deze professional is speciaal getraind om de cursus te geven. De docent zal u op uw eigen niveau begeleiden. In het cursusboek kunt u de behandelde onderwerpen rustig nalezen. Alle oefeningen staan hierin duidelijk beschreven en worden in beeld gebracht met foto’s. Zo kunt u tijdens de cursusperiode de opdrachten thuis uitvoeren en na de cursusperiode de oefeningen gemakkelijk terugzien.

In BALANS cursus start in week 40 (oktober) in de gemeente Menaam!Info volgt

In Balans - cursus: Waar: Gymzaal Boksum - startdatum 3/10 - dinsdag 10:00 - 11:30uGymzaal Marsum - startdatum 3/10 - dinsdag 15:30 - 17:00uGymzaal Deinum - startdatum 5/10 - donderdag 09:00 - 10:30uGymzaal Bitgummole - startdatum 6/10 - vrijdag 10:00 - 11:30uGymzaal Dronrijp - startdatum 6/10 - vrijdag 19:30 - 21:00u



Drempelloos Sporten